خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/16 - 19:32
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مازنی مطرح کرد:

دور کردن نوجوانان از فضاهای مجازی با تولید برنامه‌های تلویزیونی مناسب/ کاهش مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای در زمان پخش خندوانه و دورهمی

رئیس کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس دور کردن نوجوانان از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را در گرو تولید برنامه‌های تلویزیونی مناسب دانست.

احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای خانه ملت با اشاره به افتتاح شبکه تلویزیونی امید و اهمیت برنامه‌سازی برای نوجوانان گفت: در نظام تعلیم و تربیت کشور باید یک نگاه راهبردی حاکم شود که فرزندان بر اساس روش‌های علمی، دانشگاهی و البته با لحاظ فرهنگ بومی و دینی و ارزش‌ها تربیت شوند تا در آینده در تعاملات بین‌فردی، مهارت زندگی، حل مسائل و مشکلات درون خانواده و روابط اجتماعی، انسان‌های توانمندی بار آیند و در این مسیر قطعاً رسانه‌ها نقش مؤثری دارند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدا و سیما به عضو سوم خانواده‌ تبدیل شده است، افزود: هر چه شبکه‌های مربوط به کودکان، نوجوانان و نونهالان به لحاظ تعداد بیشتر باشد بازهم جای کار دارد و راه‌اندازی شبکه تلویزیونی امید کار بسیار ارزشمندی است.



کیفیت برنامه‌های تولیدی شبکه امید مهمتر از کمّیّت آن است



وی با تاکید بر اینکه کیفیت برنامه‌های تولیدی مهمتر از کمّیّت آن است، خاطر نشان کرد: حتما باید یک نگاه کیفی به کار باشد و ناظران کیفی باید از اندیشمندان و دانشمندان به‌روز عرصه تعلیم و تربیت، جامعه‌شناس، روانشناس، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌ها و ... باشند و حتما مبانی، راهبردها، روش‌ها و ... را تعریف کنند و بسیار با دقت و احتیاط فیلم‌ها و برنامه‌های سینمایی، انیمیشن‌ها و آثار مختلفی را تولید کنند.



عضو ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه گفت: در شبکه مختص نوجوانان باید در گزینش افرادی که قرار است در این شبکه به نوجوانان آموزش دهند، توجه شود و از وجود افراد وارسته و با تقوا استفاده کنند چراکه حتماً تاثیرگذاری در این فضا وجود دارد.



در ترجمه و کپی آثار خارجی دقت شود تا فرهنگ بیگانه وارد زندگی و خانواده نشود



مازنی با بیان اینکه مسئولان شبکه امید در ترجمه و کپی آثار خارجی دقت کنند تا فرهنگ بیگانه را وارد زندگی و خانواده نکنند، افزود: بسیاری از رفتارهای اجتماعی، بین‌فردی و خانوادگی در جوامع دیگر هرگز با جامعه کشور ایران سازگاری ندارد؛ در کشورهای غربی نگهداشتن سگ یک کار مثبت است اما در ایران سگ نمی‌تواند وارد حریم خانواده شود و طبعاً باید اینگونه نکته‌های ظریف در آثاری که از بیرون می‌آید، رعایت شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم با از آمادگی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای کمک در این مقوله خبر داد و تصریح کرد: اگر برای جامعه با استفاده از شبکه‌های تلویزیونی، برنامه‌های سینمایی، آموزشی، فرهنگی و هنری نتوان امکان تامین علایق، نیازها و انگیزه‌ها را فراهم کرد، طبعاً جذب شبکه‌های دیگر می‌شوند.



برنامه‌های موفق دورهمی و خندوانه نشان می‌‌دهد می‌توان در عین رعایت اصول، فضای جذاب فراهم کرد



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: آنطور که گزارش شده است در ساعاتی که دو برنامه شاد دورهمی و خندوانه از شبکه نسیم پخش می‌شود، از تماشاگران شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی کاسته می‌شود و به مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی داخلی افزوده می‌شود؛ پس اگر بنا بر این باشد که در عین رعایت اصول، فضای جذابی فراهم کرد، می‌توان موفق بود.



رئیس کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نوجوانان فطرت پاکی دارند و اگر برنامه‌های خوبی برای آنها تولید شود، حتما جذب آن خواهند شد، گفت: فضای مجازی فرصتی است که می‌تواند تهدیدی نیز برای نوجوانان باشد و اگر برنامه‌های مفید ساخته شود در جذب آنها از شبکه‌های غیرمفید فضای مجازی به شبکه‌های مفید از جمله شبکه‌های تلویزیونی کمک می‌کند؛ همچنین شبکه امید می‌تواند وارد فضای سایبری و فضای مجازی موبایلی نیز شود و توصیه می‌کنم این کار انجام شود که نوجوانان بتوانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند که حتما مفید و مؤثر خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 207158
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار